Am testat platforma de informare despre COVID, lăudată de primarul Tudorache: Promite mult și livrează mai nimic

174

La începutul lunii aprilie, SAP Romania și Primăria Sectorului 1, alături de Red Point Software Solutions, anunțau lansarea unui punct unic de informare despre noul coronavirus pe site-ul instituției.

“Trăim vremuri dificile, fără precedent. Avem nevoie de toate resursele pentru a putea trece cu bine de această perioadă, cu toții, ca societate. Aplicația instalată cu susținerea SAP și Red Point Software Solutions ne permite să oferim sprijin comunității și să colectăm feedback-ul cetățenilor, atât de necesar în momentele acestea”, spunea atunci Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1.

Edilul și cei care au realizat platforma punctau atunci că “scopul său este de a oferi cele mai actualizate și utile informații într-un singur loc, fără a fi nevoie ca cetățenii să viziteze paginile mai multor instituții” și că “sistemul este interactiv, funcționând ca un punct de triaj, utilizatorul reușind să ajungă la cazul specific de interes printr-o navigare ușoară, iar informațiile sunt actualizate constant”.

Am intrat și noi pe pagina Situații de Urgență a Primăriei Sectorului 1 pentru a vedea cum funcționează această platformă lăudată și am fost “întâmpinați” de un chestionar.

Acesta începe cu întrebarea: “Cum poate Primăria Sectorului 1 să vă ajute (bifați toate situațiile care se aplică)” la care ai 5 variante de răspuns.

Dacă optezi pentru varianta “Caut să îmi reduc riscurile de infectare COVID-19”, primești următorul răspuns “Dacă sunteți în căutarea de recomandări pentru a reduce riscul îmbolnăvirii cu COVID-19… Vă rugăm să accesați următoarele resurse: Direcția de Sănătate Publică București care vă furnizează informații oficiale cu referire la COVID-19”, ceea ce nu înseamnă deloc că găsești toate informațiile în același loc și că nu trebuie să accesezi paginile altor instituții, așa cum promiteau inițiatorii proiectului.

Citește și: Computerul tomograf care depistează COVID-19 a fost adus în România

Mergând mai departe, primești următorul mesaj: “Dacă aveți nevoie de informații suplimentare despre COVID-19, vă rugăm apelați DSPB la: 021.642.22.26; 021.642.28.29; 021.642.20.07”.

La pasul următor ești întrebat dacă dorești să primești email cu actualizări ale situației și informațiilor prezentate deja și, dacă vrei, trebuie să îți lași datele de contact. Și apoi urmează momentul feedback-ului, când ești întrebat “Cât de utile găsiți informațiile de până acum?” și dacă “Ați găsit informația căutată?”.

Mergând pe alt scenariu, și anume cel în care ești suspect sau confirmat cu COVID-19, ești întrebat dacă “Aveți în acest moment simptome specifice? Acestea sunt de obicei febră, tuse și/sau dificultăți în respirație”.

În cazul răspunsului “Nu”, ești sfătuit că “Dacă aveți totuși motive de îngrijorare, vă rugăm contactați imediat medicul dumneavoastră de familie”.

Dacă răspunsul tău este “Da”, atunci ești sfătuit să contactezi medicul de familie și să îl anunți despre simptomele pe care le ai și să consulți site-ul Direției de Sănătate Publică București sau al Ministerului Sănătății (ms.ro). Urmând apoi aceleași informații cu numerele de telefon de la DSP și întrebările despre cât de mulțumit ai fost de acest serviciu.

Dacă vrei să afli informații cu privire la COVID-19 în Sectorul 1, ai și mai puțini pași de urmat, pentru că imediat ești sfătuit să intri pe site-ul Direcției de Sănătate Publică București.

Dacă vrei informații despre COVID-19 în general, atunci ești întrebat ce tip de informație cauți și ai de ales între: școli, afaceri, furnizor de servicii medicale, media sau public public. Cum era de așteptat, dacă selectezi varianta școli, ești trimis către site-ul Ministerului Educației.

La varianta afaceri și furnizor de servicii medicale, ești sfătuit să mergi pe site-ul Ministerului Sănătății. Pentru media și public general ești redirecționat către Direcția de Sănătate Publică București.

Despre această platformă a vorbit pe Facebook și europarlamentarul Clotilde Armand, care o caracterizează drept un “chestionar cu cinci bife și două întrebări”.

“Primarul, pandemia și digitalizarea…

Dl. primar Tudorache a anunțat cu mare alai luna trecută că a lansat o ‘platformă’ care oferă ‘informații exacte și actualizate cu privire la principalele probleme cauzate de pandemia de coronavirus’ împreună cu o multinațională din domeniul IT.

Știți cum arată platforma respectivă? Este un chestionar cu cinci bife și două întrebări. Asta ca să știți ce înseamnă în anul 2020 ideea de ‘digitalizare’ pentru dl. primar Tudorache.

Nici nu vreau să știu cât a costat ‘platforma'”, a scris Armand pe Facebook.